måndag 8 augusti 2011

Post - Pride

Pride, denna festival som alltid får mitt hjärta att ta ett glädjeskutt. Tänk, att vi i Sverige kan ha en så stor festival med fokus på HBT-frågor. I år var även första året när hela området var gratis, passande med tanke på att årets tema var "öppenhet". Tidigare år har det verkligen känts som om vi var djur i en bur, i en show för icke-hbt-are som satt utanför området för att titta på oss. Öppenhet, åt båda håll skulle jag vilja säga. Att öppna upp området är en möjlighet att visa heteros att vi HBT-are att vi är som vem som helst men även visa många HBT-are att heteros, ja, dom är som oss, vi blir bara kär i olika kön. Och det är på tiden att vi slutar segregera oss.

I fredags mötte jag upp Mupp för att äta middag. Vi diskuterade hur vuxna vi blivit, delade en flaska vin på restaurangen och fick lite konstiga blickar från sällskapet vid bordet jämte när vi gled in på ämnet sex. När vi gick från restaurangen var vi sådär fnittriga som bara jag och Mupp kan bli när vi ses och hamnade tillsist på hårdrockshaket Kellys. Där drack vi färgglada drinkar och diskuterade om vi var vampyrer, vilken bar skulle vi hänga på då?

Lördagen kom och jag kände mig fin i min leopardmönstrade klänning, som visade sig vara lite väl urringad, jag var en smula rädd att flickorna skulle rymma. Gigantiska lösögonfransar hade jag lyckats få på mig vilket väckte uppmärksamhet på väg till tunnelbanan. Uppskattande blickar och nickar i min hotellobby. Utanför visade det sig att jag attraherade fyllon. En frågade vad jag tog i timmen. Då kände jag mig inte lika fin längre.

Väl vid paradstarten kände jag mig fin igen. Jag kan gilla det här med att få uppmärksamhet ibland och lät mig glatt fotograferas av alla som frågade. Vet dock inte av vilka, kanske borde ha frågat? Jag var mest glad över att få så mycket beröm. Och att få stå i paraden med några utav människorna som gör mig lycklig. Givetvis.


Det blev två timmar av galet dansande på RFSL Ungdoms flak, slängkyssar, flirtande och sjungande till rösten inte höll mer och lite mer sång på det. Smutsiga fötter som sköljdes av på mitt hotellrum för att sen landa i sängen med ett glas rosé. Officiell efterfest på Fotografiska museet efter alldeles för mycket tequila och rosa drinkar.



5 kommentarer:

Huskatt sa...

Makalöst vacker och jag drabbades bums av lusten att få dig att skrika högt...av glädje ;)

Fisken sa...

Du är hur snygg som helt ju! Jag fattar inte hur de kunde tro att du var städerska? ;-)

ullebengtsson sa...

Blir glad av både bilder och ord.

Heffler sa...

Snyggt! Förstår att folk ville fotografera dig.

Hypofysen sa...

Vilka fransar! Liite längre än dom jag provat...men lättare att hålla i kan jag tänka mig ;)