onsdag 30 april 2008

Tjejer vs. Killar

Jag hade en liten diskussion med en kompis på msn tidigare idag. Kompisen, vi kan kalla honom Fredrik, ansåg att tjejer är snälla små timida varelser medans killar är kåta små svin. Jag tyckte att han skulle öppna ögonen och sluta placera tjejer på en piedestal. Vi tjejer kan också vara kåta as. Han höll inte alls med om det.

Men är det inte så? Att vi tjejer kan vara minst lika hemska som killar? Ärligt talat så kan jag bli lite smått trött på att det nästan alltid är killar som får stämpeln som svin. Vi tjejer är inga oskyldiga möss hela tiden. Och varför har vi tjejer den stämpeln på oss? Är det för att vi i många fall är falska och visar upp en bild av oss som vi tror att omgivningen vill se? Men är det något exklusivt bara för tjejer?

När kompisen, som vi kallar för Fredrik, sen sa att tjejer i grunden inte har någon sexuell lust eller egen sexuell identitet tände jag till ordentligt.

Nu kan jag bara tala för mig själv men jag har varit säker i min bisexualitet sen jag var 13, jag har sexuell lust så att det räcker och blir över. Vad gör det mig? Manlig? Och alla andra tjejer som är säkra i sin heterosexualitet eller vilken sexuell läggning dom än har och inte skäms för att vi tjejer minsann också blir kåta och raggar upp människor på krogen för att ha kul en natt, vad gör det dom? För ärligt talat, vi tjejer raggar minst lika mycket som killar. Däremot har vi kanske olika taktier, vad vet jag.

Ja, jag är väl lite upprörd just nu.

6 kommentarer:

Anonym sa...

"Vi tjejer kan också vara kåta as. Han höll inte alls med om det."

då kännes det som han inte träffa så många kvinnor i sina dagar då..

Maria - En hobbyflata med Xenakomplex sa...

Men HERREGUD.. Här sitter ett levande exempel på kvinnlig sexualdrift och skriver.. Och ett annat sitter bredvid mig.. Och en tredje skrev detta blogginlägget... Men ibland blir man glad av att umgås med sånna personer för då inser man hur smart man egentligen är.. =P

Anonym sa...

Så i det här sammanhanget kan man alltså också konstatera det vi så ofta (OJ så väääldigt ofta) konstaterar: KARLAR...

Jo tjena sa...

Tobias - haha precis!

Maria - Hahaha jag vet! Vi är då för underbara ^^

Anonym - AMEN!

Anonym sa...

"inte har någon sexuell lust eller egen sexuell identitet" är nog det värsta dravlet jag hört på länge, men varför bunta ihop mig med en sån mygga till människa genom att fnysa karlar?

Anonym sa...

Min erfarenhet säger mig att tjejer kan vara "kåta as"...den killen går aldrig ut på krogen eller?