tisdag 15 april 2008

I met you a quarter to two on the dancefloor

Ibland blir jag påmind om min tid nere i Småland. Som idag när jag fick ett sms från en främling. "Hej, heter XXX, bor i Växjö, hittade ditt nr i min gamla telefon...funderade på vem du är, hur gammal är du? bor? hoppas du vill svara...kram"

Jag gillar inte sådana sms. Jag blir så nojjig av det. Har jag legat med honom och glömt det? Har jag dejtat honom? Hur full var jag egentligen när jag träffade honom? Jobbade jag med honom under min studietid vid Växjö universitet? Nu går jag mest och är studsig och vill veta vem människan är!

Och ärligt talat..."hoppas du vill svara...kram", vem skriver så till någon man uppenbarligen inte minns? Eller kommer han ihåg mig, tyckte att jag var så otroligt charmerande att han egentligen inte kan släppa taget? Har han idolbilder av mig uppsatt på väggen som han dyrkar varje kväll? Jag vet att jag är underbar men någon måtta får det vara.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry, det var jag.. =S
Och ja, jag har en massa idolbilder på dig på mina väggar.. Smygfotade när genom ditt fönster.. Vissa är lite sletna i kanten nu men du kan få kopior om du vill.. =P

Dante sa...

alltså petra om jag fått ett sånt mess så hade jag passat på att skoja lite och typ hittat på att jag var en dåligt dressad transvestit med klamidya kass musiksmak och allmänt oskön.

/D

Jo tjena sa...

Dante - du borde bli min livsguru.

Mikael Sol sa...

Jobbigt om han klippt ut ögonen på idolbilderna. Det är ett säkert tecken på att något är lite fel...