onsdag 16 april 2008

Petra blottar sig

Det här är en sådan morgon när solen skiner, Nyhetsmorgon berättar om människor som blivit gripna efter att ha tagit sig in på Bromma flygplats och jag, ja, jag är lite hes och snorig.

Efter morgonduschen var det dags för mina vanliga rutiner. Dansa runt i köksdelen medans jag torkar för att sen ställa mig vid fönstret, äta fil med banan och äpple, klia och känna lite på brösten för att se om dom sitter kvar. För jag skulle inte känna om klumparna trillade av eller så.

När jag stod där och kliade mig som bäst insåg jag att det stod två byggjobbare en bit ifrån och tittade rakt in i min lägenhet med förvånade ansikten. "Vad gör jag? Ska jag ducka? Springa in i badrummet? Fälla ner persiennerna? Och vad fan gör dom där?! Hade inte dom flyttat sina jävla saker till ett annat ställe?" Det blev många tankar på en gång i mitt lilla huvud.

Och vad tror ni att jag gör? Jag vinkade, VINKADE till byggjobbarna innan jag sprang in i köksdelen och gömde mig där. Sen kröp jag till garderoberna och tog fram kläder. Jag var väldigt noga med att inte resa mig förrän jag var fullt påklädd. Jag var glad att jag iaf hade tagit på mig glasögonen, annars hade jag säkert fortfarande stått där.

Dagens lärdom: Gå aldrig aldrig aldrig naken i din lägenhet om du har en byggarbetsplats i närheten.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan !!

JAg är helt säker på att det var den bästa stunden på dagen för byggjobbarna att få se dig stå där i fönstret !!
Du har helt enkelt förgyllt deras arbetsdag med synen av din vackra kropp....
Skänkt dem glädje helt enkelt, för vem uppskattar inte en vacker kvinnokropp ?

Ha en fortsatt bra dag, och fortsätt förgylla arbetsdagen för förbipasserande utanför ditt fönster :-)

Anonym sa...

Haha! :D
Har nästan lyckats med något liknande. Stod och klädde av mig och sen såg arbetargubbar stå på en balkong mittemot medan jag strippade. :P Nåja kanske man, som föregående talare sa, förgyller någons vardag. Det bjuder jag på.
//Nykterisfinnens kompis

Anonym sa...

Det var jag som var en av de där byggjobbarna,,, Jag hade klätt ut mig och hoppades på att få en skymt av dig... Tog med mig en kompis för det hade sett konstigt ut om jag stod där alldeles själv....

Jo tjena sa...

Anonym - Haha tack för att du försökte få det att kännas mindre pinsamt eller något...

Nykteristfinnens kompis - Haha vad skönt att jag inte är ensam om att göra bort mig inför byggjobbare iaf ;)

Maria den perversa - Ha! Tyckte väl att det var något bekant över den ena byggjobbaren ;)

Dante sa...

Jag har fram till idag inte förstått varför alla boys vill bli byggjobbare. Men nu förstår jag varför det kan vara kul liksom.

Synd att jag är så ohändig så jag aldrig kommer kunna bli byggare. Ja livet är jävligt orättvist

/D

Anonym sa...

Åh Petra, du slutar aldrig att förvåna mig! :D

Take care! / Ida