söndag 27 april 2008

Kommer jag dö nu?

Jag kom på en jättebra idé innan idag, att jag kunde gå in mina nya ballerinaskor när jag skulle fika på Söder med Jenny. Efter en liten promenad från Slussen till Mariatorget hade jag ont i mina hälar. Efter en kort inspektion på fiket ansåg jag att dom där två små blåsorna på hälarna inte skulle utgöra något problem.

200 meter från caféet hade jag seriös smärta och mina inre viljor hade slagsmål med varandra. Skulle jag ta av mig skorna, kunna gå utan att nästan börja gråta av smärta och få en massa äckliga saker på strumbyxorna och fötterna eller skulle jag bita ihop och lida? Jag tog av mig skorna och det är ärligt talat något av det äckligaste jag någonsin har gjort. Jag mådde fysiskt illa när jag gick till mitt tåg på t-centralen. Det slår med lätthet äcklighetskänslan jag hade när jag en gång i min ungdom gick med skorna i handen i Köpenhamn en söndagsmorgon.

Nu har jag skrubbat fötterna, filat dom, smort in med en fotkräm och känner mig fortfarande smutsig. Besudlad av tusentals äckliga partiklar.

Inga kommentarer: