tisdag 15 april 2008

Sexpanelen sammanträder

Sol! Massor med sol! Eller ja, det var iaf det i morse när jag vaknade. "Jag behöver solglasögon..." var det första jag tänkte. Nu småregnar det. Vädret i Sverige är underbart.

Idag var det gästföreläsning i skolan, otroligt skönt med ett avbrott från vår ordinarie föreläsare. Jag fixar verkligen inte henne. Det ska bli skönt när det är dags för utvärdering av kursen. Merparten av oss kommer skriva så att pennorna glöder.

Dagens föreläsare kom från Arbetsmiljöverket. Perfekt för mig och resten av gruppen eftersom att vi ska skriva en uppsats om Arbetsmiljölagen. Det var bara att fyra iväg frågor som vi ska ha med i uppsatsen. Halleluja moment.

Lunchrasten tillsammans med Eeva, Elisabet och Johanna gick åt till att fundera på varför killar är som dom är. Samboveteranen Elisabet kom som alltid med sina solskensinlägg och ansåg att vi måste se den bittra verkligheten. Eller som Eeva uttryckte det "även rosa glasögon blir skitiga".

Nu ska jag sortera mina böcker. Igen. Fan, jag måste verkligen skaffa mig ett liv.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oh oh oh... Älskar Eevas kommentar.. =P

Och det där med liv, vill du bilda klubb tillsammans med mig o Elli??

Anonym sa...

Haha Eeva är underbar :D

Jag är på! Så kan vi låtsas att vi har ett liv.

Anonym sa...

:D

Anonym sa...

väntar spänt på den revolutionerande kunskapen - hur killar är.

Jo tjena sa...

J - det kommer komma ett inlägg där jag samlar det vi kommer fram till ^^