torsdag 12 april 2012

Ett nytt vardagsproblem

När vi flyttade in i den här lägenheten köpte vi en byrå för att få plats med alla våra kläder. Dealen var att dela på byrån 50/50. Jo tjena. Sambons kläder upptar 90% av alla lådor. Jag har en, EN, liten jävla låda.

Men reeeensa uuuuut! brukar jag vråla åt sambon. Oftast precis innan jag ska springa till jobbet och kämpar med att hitta mina jobbkläder i min överfulla låda. Han vägrar. Vi kan väl säga att han inte riktigt delar min syn på att kläder man inte använt på ett år bör man göra sig av med.

Igår när jag fick ytterligare att tuppjuck på hans lådmonopol kom han med den värsta kontringen jag varit med om. Ja, jag kan rensa ut bland kläderna. Om du rensar ut bland dina skor.

Jag ger mig fan på att han har gått med i någon anarkistisk förening.

Inga kommentarer: