måndag 16 april 2012

En listälskares dröm!

Om lite mer än en månad kommer mina svärföräldrar ner. Det blir deras första besök i vår nya lägenhet och jag längtar efter att få pyssla om dom.

Men om jag ska vara ärlig ser jag mest fram emot allt listskrivande som det innebär. Tänkte börja lite lätt med en utförlig lista på allt som ska fixas här hemma. Det där finliret ni vet som man kanske aldrig blir riktigt färdig med. Sen har vi givetvis en lista på saker som vi bör göra när svärisarna är här. Vi vill visa Småland lite från sin bästa sida och sen ska min familj försöka samordnas så att alla får träffas. Påminn mig om att jag ska gömma pappas partytrick aka svamphatten. Och sen har vi dom roligaste listorna utav alla - vad vi ska äta och vad som ska inhandlas i matväg!

Jag skämtar inte men jag älskar att skriva sådana listor. Få lite koll på vad som ska ätas under veckan och listan till storhandlingen. Den senare listan har jag även utarbetat ett siffersystem för. Vi snackar effektivitet här.

Det här känns även som en sådan sak jag inte bör nämna på jobbet om jag inte vill ha ett alldeles eget litet rum där.

2 kommentarer:

Lfthmn sa...

Vid nästa stora happening hos oss ska jag projektanställda dig som listchef. Ba' så du vet.

Petra sa...

Just say when!