torsdag 1 mars 2012

Balkongstajling!

Det kliar i hela kroppen efter att kunna börja plantera så smått och skapa en liten oas ute på vår balkong. En massa fröer är inhandlade, ett litet drivhus samt lite annat smått och gott väntar på att få tas i bruk. Nu är det bara krukor, någon bänk att ställa krukorna på samt bambu som ska upp på delarna av balkongen som inte täcks av glas. Och någon form av gardiner behövs också. Det kommer bli en bastu annars. Det kluriga blir hur jag ska lyckas fästa tygstyckena.

Jag känner mig lika otålig som en unge på julafton, om inte värre. Vad ser ni fram emot?

4 kommentarer:

Lfthmn sa...

Hissgardiner är ju sjukt praktiskt, bara två små "öglor" att fästa.
IKEA har bra krukor, sånt kan vara ganska dyrt annars. Ska du sätta tomater måste du ha jättestora krukor, annars blir det inte lika bra. De behöver mycket utrymme. Kryddor brukar jag köpa på ICA och bara plantera. Det blir jättebra, men de vill också ha ganska mycket utrymme. Köp inga småkrukor på hela taget, det blir ingen glad av :-)

Lfthmn sa...

Sv: Jo, hissgardinerna har ju som två metallöglor (märlor?) som man bara häktar fast i två krokar eller vad som nu passar att fästa dem i. Behöver inte joxa med gardinstänger och sånt, alltså, plus snyggt luftigt och lätt att rulla upp och göra nästan osynliga! :-D Kolla på ex Åhléns, de har massor.

Lfthmn sa...

Åhhh, och mattor! Hade jag haft en inglasad balkong hade jag köpt någon halväkta matta och haft lite orientalisk stil på 'at. Kanske inte är din stil men jag hade älskat det! Harem style, liksom ;-)

Fisken sa...

Limpistol