måndag 26 mars 2012

Dags för nästa projekt!

Vår hall är riktigt jävla tråkig för att prata klarspråk. Den är rätt mörk, känns lite trång och livlös i dagsläget. Eftersom vi bor i en hyresrätt får vi inte göra hur vi (läs: jag) vill men jag har kommit på några små saker som ändrar hallens utseende och luftar upp den. Ovanför vår vita byrå vill jag ha en spegel i modell större med guldram och i slutet av hallen har vi en riktigt tråkig vägg. Där sitter porttelefonen och en detektor, inte så skoj. Men, jag hittade den här underbara väggdekoren som vi (läs: jag) tycker skulle passa perfekt just där.

Jag måste göra något när projekt balkong har avstannat för tillfället. Vi insåg att för att kunna hänga upp någon form av gardin måste det borras i betongen eller i stålbalkarna och för att kunna göra detta måste hyresvärden tillfrågas. Oh the joy säger jag bara. Det är liksom redan stekhett ute på balkongen så gardinlösning där känns rätt prioriterat om jag säger så.

I vardagsrummet har vi några klassiska Billy-bokhyllor i bokfanér som ja, inte är så heta om vi säger så. Nu har jag fått för mig att när balkongen och hallen är färdig ska jag måla dessa vita och sedan tapetsera både in - och utvändigt. Hittade den här tapeten som vi (läs: jag) föll pladask för.

Sen har vi köket och sovrummet kvar. Köket är lilla projektet, där ska jag bara slänga upp några kakeldekorer, sovrummet är en annan femma. Jag funderar på om vi (läs: pappa) ska snickra ihop en sänggavel som sedan ska kläs med ett snyggt tyg. Eftersom vi har sängen ståendes mot fönstret måste hela alltet vara rätt lågt. Tänkte fixa detta när vi köper en säng som passar vår bäddmadrass genom att kapa benen på sängen lite så att man ser lite mer av gaveln.

Sen är allt färdigt. Tror jag.

Inga kommentarer: