måndag 12 mars 2012

Ja men skit ner dig då gubbjävel!

Rullgardinen i sovrummet har fortfarande inte kommit upp. Sambon påstår sig vara mer teknisk än vad jag är men efter att han borrade sig rakt igenom en vägg och tappade bort skruven tvivlar jag.

Nyligen var vi i en byggaffär för att köpa skruv till rullgardinens fästen, något som inte följde med, tack så mycket för det Ikea. Jag visste inte vilken skruv som behövdes och frågade därför en i personalen. Mannen frågade mig om jag hade med mig fästena så att vi kunde prova ut exakt vilken skruv som behövdes och jag stod som ett levande frågetecken.

Alltså, skruv till standardfästen till en rullgardin från Ikea! fick jag ur mig och mannen började le överlägset. Lilla gumman, det finns inga standardfästen sa han drygt och påbörjade en lång utläggning om skruvar, bildörrar och fan vet vad. Jag slutade lyssna vid lilla gumman. Är det något jag hatar så är det att bli kallad för lilla gumman. Det är så jävla nedvärderande och jag får alltid lust att vråla men fuck you din jävla gubbjävel! och göra lite obscena gester.

Jag må vara oteknisk men jag tar inte vilken skit som helst.

Inga kommentarer: