onsdag 21 mars 2012

Mitt gamla hjärta klarar inte det här

Eller: visst gör det ont när blogger brister..

Jag har som vana att lite då och då surfa in på min blogg för att kolla läget. Ni vet, bara se över så att allt är som det ska, hur det ser ut, om designen kanske ska ändras eller inte. Ja, ni fattar.

För knappt en timme sen gick mitt hjärta nästan itu. Bloggen var försvunnen! Jag möttes av ett meddelande som sa att adressen och bloggen var borttagen. Förstår ni vilken panik jag kände? Nästan fyra års inlägg var puts väck! Svordomarna haglade när jag försökte reda ut det hela. Hade jag blivit hackad? Blivit avstängd? Hade bloggen tröttnat på mig? Vad gick fel?

Till slut kom jag in på min bloggerprofil åtminstone. Den fanns kvar. Alla inlägg var där precis som alla kommentarer. Men ingen blogg. Rörde det sig om en bugg? Eller ett för tidigt första aprilskämt? Det var inte roligt i sådana fall.

Efter många om och men dök bloggen upp igen, precis där den ska vara, precis som ingenting hänt. Som om den bara varit ute för att handla mjölk, insett att jag är ett dåligt kap ändå, gått förbi affären men ångrat sig vid busshållplatsen på väg bort. Att vi hör ihop ändå.

1 kommentar:

Morran sa...

Det kanske var fyraårskrisen? Bloggen ville se sig omkring lite, se vad som finns därute och ifall den kan hitta något bättre. Du vet, lite krisigt. Men så insåg den att den inte missar något utan har det bäst hemma, för det är där den vill vara!