måndag 4 juli 2011

Mjölkkossan från vidderna

Det är mitt nya smeknamn som Taxen gav mig i lördags. Hur minns jag inte riktigt.

Efter jag landat i Stockholm landade jag hos älskade Mupp där vi gick på vinboxen nästan med en gång. Det var varmt och när det är varmt måste man dricka mycket vätska resonerade vi. Sen att det kanske inte är den vätskan som rekommenderas struntade vi i. Kvällens mission var att gå till Ben and Jerry's glasshop i Gamla stan. Jo tjena. efter två vändor på turistgatan konstaterade vi besviket att den lagt ner. Vilket fick oss att tjura ihop helt och tröståt en brownie på SevenEleven. Sen var vi sockerhöga resten av kvällen. Drinkar intogs med Kakan och Taxen, skratt, galenheter och en flygande kompis G som störtade ut genom ett fönster, öppet sådant, för att ge mig en kram, gjorde kvällen.

Söndagen gick i matens tecken, brunch, kompisen V på vift, indiskt, strosande och skoshopping. Jag behövde ett par blommiga ballerina liksom.

Idag vankades det lunch med en annan. Lite elegant tänkte jag glida in på café Muggen. Missade dock den lilla stenkanten och bokstavligen flög halvvägs in i entrén. Tapper som man är log jag bara och skrattade lite när jag fick frågan om det gick bra när jag försökte kravla mig upp. Egentligen ville jag bara svära och lipa en skvätt.

Stockholm i mitt hjärta, det vet ni men just nu längtar jag efter att komma ner till Växjö.

Inga kommentarer: