onsdag 11 januari 2012

Ni vet hur det är

Man sover hos föräldrarna, sömnen uteblir. När klockan ringer har man nästan precis somnat. Upp, klär på sig, fastnar med foten i bhns axelband. Svordomar över sin egen dumhet. Snubblar över en morgontrött hund, kokar gröt, läser smålandsposten och inser att det händer inte mycket i kommunen. Man packar sina nya skolsaker, försöker låsa husdörren med sin lägenhetsnyckel när ens pappa sitter i bilen och stressgasar.

Nya skolan, som man givetvis går vilse i. En vänlig man fångar upp mig och leder mig rätt. Rakt in i en sal där ens nya klasskompis hälsar med att förkylningshosta en i ansiktet.

En sådan dag är det.

4 kommentarer:

ullebengtsson sa...

I BH-bandet? Hur fanken gör du när du klär på dig?

Fisken sa...

"Foten i BH-bandet" :-o HUR???

Petra sa...

Jo alltså bhn låg på golvet, när jag tog upp den fastnade jag.

Ann-Katrin sa...

Jag såg framför mig hur du försökte slå knut på dig själv för att det skulle bli roligare att klä på sig :-)