onsdag 25 januari 2012

Det var ett tag sen, det var det

Vad gjorde du för 10 år sedan? Jag var 14-15 år, gick på högstadiet och längtade till gymnasiet. Var uttalad feminist, tyckte att dom flesta i min skola var ett gäng inskränkta jävlar och jag började kliva ut ur garderoben. Drömde om ett liv i en större stad och dolde min pojkbandsfetish.


Vad gjorde du för 1 år sedan? För ett år sedan hade jag precis sagt upp mig från jobbet och tänkte att jag nog skulle vara minst glad av att inte jobba kring Stureplan. Jag flyttpackade även. Oslo väntade efter en avstickare till Tingsryd.

Fem snacks du gillar: Popcorn, parma, parmesan, ostar i allmänhet och givetvis, oliver.

Fem sånger du kan hela texten till:
Tio år senare och jag kan fortfarande flera pojkbandshits utantill. En liten dold talang jag besitter.

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär: Gå ner till deltid på jobbet, köpa upp kanal 5 och lägga ner 7th Heaven för att införa kvalitetsprogram a la Arga snickaren, dra utomlands med sambon, köpa väskor till mig och ett par röda skor till systerdottern så jag får ha mina ifred. Bland annat.

Fem dåliga vanor: Dåliga vanor? Skojar du? Jag besitter inga dåliga vanor. Finns visserligen människor som säger att jag har svårt att ta en komplimang, att jag blir sur när jag är stressad för att det ska komma folk över på besök, att jag är ett litet planeringsfreak, att jag morrar när någon ställer till med oordning i mitt kök. Sen var det något om att jag håller saker inom mig och har en fasad utåt. Men det är bara lögner och förtal.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa: Alltså, jag vet inte, är inte så kräsen men jag är inte så förtjust i maxiklänningar, maxikjolar, jumpsuits, kläder med fransar, rosa kläder, kläder med pastellfärger, vitt är inte så hett heller, kläder med nitar, t-shirts med diverse tryck, brodyr på kläder är ingen hit, inte heller rutigt eller randigt. Men jag är inte så petig.

Fem favoritleksaker: Du frågar en vuxen om favoritleksaker? Snuskis!

Tio personer jag vill se göra den här utmaningen: Alla, givetvis!

Inga kommentarer: