onsdag 25 januari 2012

En lektion i hushållsekonomi

Igår hittade sambon mitt kvitto från Make Up Store. Han tyckte det var en aning onödigt att lägga ut en sisådär femhundra spänn på tre produkter. Speciellt efter att jag beställt lite dyrare hårvådsprodukter.

Men, som jag sa till K, jag har inte spenderat en massa pengar. Nej då, jag har i själva verket sparat. eftersom jag beställde Redken-produkter från England blev summan totalt knappt 350 kr. Samma produkter köpta här i Sverige hade kostat i runda slängor strax över 900 kr. Eftersom jag gick plus fick sig MUS ett litet besök. Jag gjorde av med en summa pengar jag räknat med men fick fler produkter än vad jag förutsett. Alltså, jag har sparat.

Sambon förstår inte alls mitt resonemang, konstigt nog.

3 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Vad förstår han inte, det är ju glasklart.

Hypofysen sa...

Jag fattar inte heller vad han inte förstår. Tycker dessutom det låter väldigt billigt med bara 500 på tre sminkprodukter. Var köper du dina hårvårdsprodukter?

Petra sa...

Ulle- Jag ska ta och lära honom.
H - eller hur! Mot vad jag brukar shoppa för där så... Jag beställer från feeluniqe.com samt lookfantastic.com Kanonbra sidor!