fredag 2 december 2011

Romantik i vardagen

Vi har kommit in lite i den där vardagen som förr eller senare kommer. Ni vet, när man inte bryr sig att man har på sig halvt urtvättade trosor och leker blind inför disken i köket istället för att tänka ååh, den tar jag i morgon så blir sambon glad! Den vardagen.

Jag bestämde mig för att ändra det igår. Lagade ruskigt god spaghetti och köttfärssås med en mängd parmesan som skulle göra vilken italienare som helst tårögd av glädje. Släckte ner i köket, tände lite levande ljus, drog på mig lite snyggt, både ovanpå och under. Perfekt upplägg för en romantisk vardagskväll menade jag.

Att äta spaghetti och köttfärssås i endast ljussken är inget jag kommer göra om. Jag såg inte ett dugg. Det kändes som om jag hade sås precis överallt. Efter maten blev jag så mätt att jag däckade på sängen som en klubbad gris.

Inget tjolahoppsan där inte.

1 kommentar:

Greken sa...

Haha, din snubbe tycker nog att du är bästa sambon iallafall :-)