söndag 18 december 2011

Han försöker i alla fall

Sambon sa att han kunde laga mat idag och fick mig att jubla. När jag kom ut i köket undrade jag varför han stod och skivade upp oxsteken jag skulle laga ikväll. Oxstek? Är inte det här kycklingen vi ska ha till lunch? sa K

Vet inte du hur kycklingfiléer ser ut? frågade jag och sambon svarade att kycklingar, det är ju sådana med fjädrar på, helt seriöst. Jag visste seriöst inte om jag skulle skratta eller gråta. Han är en man på 30 år, som inte vet hur en kycklingfilé ser ut, som stod i kylskåpet enligt mina direktiv, som istället tar oxsteken på diskbänken vars omslutande påse har en stor fet lapp där det står OXSTEK och tror det är kyckling.

Ibland är det inte så konstigt att jag lagar 99.9% av all mat här hemma.

2 kommentarer:

iheartsthlm sa...

Väldigt roligt, faktiskt. :D

Fisken sa...

Han är ett geni! Han kommer ALDRIG behöva laga mat.