tisdag 13 december 2011

Du ska få för "ingen press älskling"

Jag hörde med ena örat när K pratade med sin mamma igår. När han sa ja men inga problem, det gör vi så gärna! fick han hela min uppmärksamhet. När min sambo lovar bort oss till saker utan att rådgöra med sin bättre hälft, alltså jag, innebär det oftast att jag ska göra något.

Jag sa bara till mamma att du är grym på att laga mat så hon ville att vi skulle laga något när vi är hemma, men alltså, känn ingen press! sa K glatt när jag undrade vad han lovat bort oss till. Eftersom K är på stadiet att han precis lärt sig vispa grädde och tycker att äta ugnsstekt falukorv är riktigt exotiskt blir det jag som får stå vid kastrullerna. K lovade däremot att ställa upp med glada hejarop.

Jo, dom ville ha något typiskt småländskt men inte kroppkakor! tillade min inte fullt lika underbara sambo i nästa andetag. Jaha och vad fan är typisk småländsk mat då? Och vaddå "känn ingen press?" Jag, som är enormt självkritisk, ska laga mat till mina svärföräldrar om knappt två veckor och har ingen aning om vad jag ska laga. Nej då, jag känner igen press, ingen alls.

Så, låt höra nu, vad tycker ni jag ska laga för mat?

5 kommentarer:

Malinmupp sa...

Ostkaka!

xixa sa...

Bara att köpa den här ;) http://hs-h.hush.se/?p=142

Petra sa...

Malin- Jag vet att du älskar ostkaka men vi pratar mat och gärna något jag äter också...

Xixa - Haha jag tror jag tänjer lite på dealen och lagar något annat ;)

Fisken sa...

Kebabpizza är väl gott som fasen. Annars är ju en tripp till IKEA och 18 köttbullar för 59:- det småländskaste som finns.

Anonühm sa...

Hemstånkade isterband!