fredag 2 december 2011

Jag ska sluta åka buss

Efter jobbet sprang jag till bussen i ösregn, fick trycka in mig bland, ungar, ett gäng fnittriga fjortisar, varav den ena ropade konstant men jag vill inte sitta längst bak, jag mår illa! Men om du nu mår så jävla illa, sätt dig långt fram och smsa med dina vänner eller ta en åksjuketablett. Så jävla svårt är det inte.Snubben snett framför mig fick en rejäl nysattack och torkade av snoret med sin jackärm. Killen på andra sidan gången körde helt plötsligt ner handen i brallorna och kliade sig på kuken en bra stund. H e r r e g u d, har folk ingen hyfs längre eller vad är problemet?

Väl i Växjö rusar jag in på Panduro, Åhléns och Systemet. Jag säger bara en sak, alla smash and grab- rånare har en del att lära utav mig när det gäller hastighet. Fast jag betalar givetvis. Och slår inte sönder något. Allt för att hinna med en buss hela vägen hem, att gå i regnet lockade inte. Spurtar till närmsta hållplats och sållar mig till den övriga flocken. Sen började mannen jämte mig prata. Vi kan säga att jag inte var på något vidare småpratshumör, okej? Kontentan av enmanssamtalet var att bussen var sen och att han ville öla med mig i helgen. Han ville det jättegärna. Åtminstone tills jag nämnde min kära sambo. Då började han muttra något om att kvinnor är fan inget att ha, att han är eftertraktad i Köpenhamn och att Växjö är en jävla håla. Sen hoppade jag av.

Jag måste ta det där körkortet snart.

Inga kommentarer: