onsdag 29 augusti 2012

Kampen fortsätter

Vissa människor längtar efter barn, jag längtar efter en hund. En bekant till mig har en kennel och har bedårande valpar! Men, eftersom vi bor i Växjös typ enda allergivänliga lägenhetshus är pälsdjur förbjudna.

Nu har det kommit till en punkt att jag känner, hur mycket jag än älskar vår lägenhet, att vi måste flytta. Vi planerade när vi flyttade hit, innan vi visste om läget med djur, att skaffa en hund och bo i lägenheten länge. Det kommer inte att gå. Jag vet att det låter löjligt men tanken på att inte kunna skaffa en hund får mig att gå sönder på något vis.

Så, samtidigt som jag kollar på andra lägenheter och potentiella hyresvärdar (nej, vi vill inte köpa något eget) mailade jag vår nuvarande med frågan hur det funkar med allergivänliga djur. Desperat jag vet, men hur jävla svårt ska det vara att få kunna ta en tugga på kakan och ändå har den kvar?

1 kommentar:

Hypofysen sa...

Tror tyvärr inte dom köper det.. :( En sån hund har jag o mitt ex som både har astma o allergi känner inte av henne. Men det finns dom som gör så det är ingen garanti. Lider med dig...