torsdag 2 augusti 2012

Den paniken, den stora paniken!

Bröllopet närmar sig med storsteg och jag är ett jävla vrak rent ut sagt. I måndags var jag hos frisören för att slänga in en toning i håret så att löshåret skulle smälta in perfekt i frisyren. Frissan visade mig färgkartan och pekade på en nyans inte helt olikt min naturliga kopparfärg. So far so good.

Över en timme senare såg jag mig i spegeln och fick en chock. Jag är chokladbrun. Jag upprepar - chokladbrun! Mitt löshår är inte chokladbrunt kan jag meddela. Det mattas ut! sa frisören och försökte lugna mig. Idag är det onsdag. Jag är fortfarande c h o k l a d b r u n i huvudet! Schemat på lördag tillåter inte direkt tidsutsvävningar som att försöka fixa till min hårfärg.

Som om det inte vore nog, jag har inte hittat några skor! Ni som har läst min blogg ett tag vet att skobekymmer är inte riktigt något som jag brukar ha. Snarare tvärtom. Men nu, det finns inte en sko som faller mig i smaken! Höll på att bryta ihop i en skoaffär tidigare idag för att det kändes så himla hopplöst.

Nu ska jag lägga mig i fosterställning och andas i en papperspåse.

4 kommentarer:

Hypofysen sa...

Önskar jag kunde göra eller säga nåt för att hjälpa till.... Går det inte att färga löshåret? Styrkekramar

Elle sa...

Fast att försöka byta hårfärg några dagar innan bröllopet är väl å andra sidan kanske inte det smartaste.
(med erfarenhet av att det inte alltid blir som man tänkt sig när man ger sig på att färga håret)

Går inte löshåret färga annars?

Petra sa...

H- jag är tveksam till om det går faktiskt... Men frisören får lösa det på lördag, kan inte se ut så här i håret.

Elle- Meningen var inte att byta hårfärg utan bara att slänga i lite toning som var lik min naturliga hårfärg. Har funkat bra innan, annars hade jag inte gått med på det. Murphys lag som gäller den här veckan känns det som.

Malinmupp sa...

Fina fina du! Du vet att du skulle kunna ha en pappåse på huvudet och K skulle fortfarande tycka att du var stans snyggaste brud. Världen går inte under om du kommer i illgröna skor/hår tillslut, det ger snarare ett extra skratt. Det viktigaste är att..ni ska gifta er! OCH det kommer att bli en fantastisk dag!
All kärlek till dig!