torsdag 14 april 2011

Saker jag avskyr:

Prata med telefonsvarare. Jag känner mig alltid som ett jävla miffo. Hej jag heter Petra, du kan nå mig på nummer XX bla bla bla, så långt går det bra men sen då? Jag brukar alltid säga ett glättigt hej då! som troligen låter lika falskt som jag känner mig. Ska man säga hej då? Önska en trevlig dag till personen som kan bli ens nya massör? Är det okej via en telefonsvarare eller tar man det när man faktiskt pratar med personen och inte en maskin?

Vad säger ni? Hur avslutar ni era röstmeddelanden?

3 kommentarer:

Ms Spider sa...

Hi, this is Ann-Katrin, call me, bye. Eller något sådant. Ringer mer till engelsktalande men jag tror jag säger Hej eller Hej då även på svenska, vill liksom avsluta på något sätt. Älskar inte heller svarare men tycker det är ännu värre när de itne finns. Jag ringer inte upp personer som inte lämnat ett meddelande, jag räknar med att det inte var viktigt i så fall och att jag kommer prata med dem någon annan gång ändå.

Fisken sa...

Jag står PRECIS som du som en idiot och "ehhh...det var allt. Såååå ring? Eller...ehhh...ah vi hörs!"

Hypofysen sa...

Mitt hejdå låter alltid argt tycker jag...avhugget liksom.