onsdag 27 april 2011

Good mooooorning Växjö!

Klockan är inte ens sju och jag har redan bakat två kaksorter. Rulltårta med äpplemos och kokostoppar med mörk choklad. Herregud, jag måste ju göra något för att hålla mig vaken på jobbet.

Satt ute en stund och njöt av min kopp té, läste tidningen och hälsade på alla som var ute för att rasta hunden. Idylliskt och mysigt. Sen kom Pelle. Katten alltså. Han hade med sig en liten present. En död mus. Jag släppte tanken på en macka där och då.

Jobbmöte väntar och jag är inte så himla sugen på att jobba över dom timmarna som det innebär. Men, efteråt vankas det häng, fika och shopping med fina Systeryster K. Det finns värre saker att spendera sin dag med.

Vad brukar ni göra för att hålla er vakna när det enda ni vill är att crasha i sängen och peka finger åt alla kvittrande fåglar?

Inga kommentarer: