onsdag 28 november 2012

Jag, mitt jävla pretto

Varför kan jag inte vara som alla andra och köpa mina julkort? Istället sitter jag och knåpar ihop var och ett som ska skickas ut.

I slutet sitter jag där, varje år, och tycker det känns som ett måste. Jag lovar mig själv dyrt och heligt att nästa år, nästa år, då ska jag bannemig köpa färdiga kort! Tror ni jag gör det? Icke. För det är ju så jävla trevligt med hemgjorda kort.

Och ni ska se listan jag gjort för december månad. Indelad i siffror - och färgkombinationer, som jag alltid gör med långa listor. Maken baxnade när han såg den. Själv ryckte jag knappt på axlarna. Det är ju sådant jag gör varje år!

Ja, jag vet att jag har ett duktiga flickan-syndrom. Jag ställer skyhöga krav på mig själv och godtar inga nederlag. Men, jag blir bättre. När jag var som värst fick jag ångest av att bjuda hem folk om jag visste att jag hade en odiskad tallrik i diskhon.

Vem vet, nästa år kanske även jag köper färdiga julkort.

Inga kommentarer: