måndag 12 november 2012

Men herregud, varför?

För någon vecka sedan damp det ner en lapp i vår brevlåda om att hantverkare snart skulle behöva komma in och kolla något. Vad vet jag inte, jag är inte så intresserad utav den biten. Hantverkare däremot - you had me at hello! Det är något speciellt med en människa i blå arbetsbyxor, det är det.

När jag som bäst låg i soffan och tog min förmiddagslur i mina mjukiskläder ringde det på dörren. Men så klart att en snygg hantverkare kommer när jag ser ut som fan och nyss har dreglat ner en kudde i sömnen. Sömndrucket studsar jag mot dörren för att mötas av en underbar syn. Jo tjena. När jag öppnar dörren står en 60+are, prunken och luktar illa.

Vad hände med alla snygga hantverkare? Som har byxorna lite hängandes på rumpan, på väg att visa hela baklyktan? Vi kan säga att jag blev lite besviken, det kan vi säga.

Det är därför jag sitter och huttrar i ett korsdrag just nu.

Inga kommentarer: