tisdag 18 oktober 2011

Well, what can I say?

Ni vet, det är en sådan dag då man faktiskt hamnar i rätt kö på Ica. Tills personen tre steg framför en ska sätta in pengar på kortet och kortet krabbar. Man ser hur kön man ursprungligen stod i springer förbi en som ett gäng afrikaner på fyramilsupploppet på OS. Då är man inte så himla glad längre.

Sen ni vet hur det är, det regnar ute, blåser och man längtar efter värmen i bussen och man ser ens bussar stå prydligt uppradade, redo att bordas, lyckan man känner just då. När man sprungit fram till bussen och möter en flinande busschaufför sim glatt berättar med ett hånflin på läpparna att ingen släpps ombord på minst tio minuter. Då känner man det kollektiva hatet från gruppen som står utanför och man undrar om vi människor trots allt kanske är besläktade med borgerna.

När busschauffören sen försöker muntra upp stämningen, när vi väl får kliva på, och frågar om det var skönt ute, det är då man vet, karma är en riktig jävla bitch.

3 kommentarer:

Landén sa...

Oj vad jag känner med dig på den..
Tom till den grad så jag försöker rensa min karma för att förhoppningsvis komma undan liiiiite billigare..

www.minversionavdethela.blogspot.com

Petra sa...

Funkade det? Jag tror att karma hatar mig och vill gärna hamna lite på plus igen

Landén sa...

Njaeäjomjä.. Vet faktiskt inte.. det värsta är att man kan inte lura karma.. Man blir liksom instant genomskådad..

Men jag hoppas att det funkar. Om jag tex har varit snäll mot mina katter så kommer dom komma snart att döda den extremt jobbiga flugan som
huserar runt min datorskärm. Då slipper jag döda den och dra på mig dålig karma..