lördag 4 juni 2011

I'm the only gay in the village!

Finaste röda skorna med träklack åkte på igår. Hem till Kakan för kramkalas och jag har aldrig-leken. Lakritsshots, kärleksfull mobbning och utspilld öl.

Skratt på buss. Haglade råa skämt. Vem är det som hyssjar dom?! hördes från någon längre bak om oss. Taxen, alltid den pålitliga Taxen som försökte ordna upp oss. Fotoposer på en perrong. Sitta i knät på varandra på tunnelbanan. Mannen mitt emot skrattade åt oss så han grät. Ta det lugnt ikväll!

Byta om från klackar till converse. Fotorgasm. Jäger och öl. Dans till schlager. Ålande till Lady Gaga. Sjöng tills rösten inte höll. Ännu mer skrålande och skålande. Fotoposer i ett toalettbås. Svängdörr på näsan. Kramkalas med vänner. Nya och gamla.

Menhejärduhärfanvadlängesendetvarvisågsvännenvadgördunuförtidenbordukvarisammatvåa- kramar.

Fyllekäk på donken. Tillsammans med alla andra. Promenad på Söder. Älskade Söder.

Slira in på hotellet. Fest i loungen. Appapp, insläppet är stängt för kvällen! En vakts hand på min axel. Som ser skamsen ut när jag påpekar att jag bor här. Fina ögon.

Bakisduscha och inte förstå hur duschkabinen fungerar. Öppning på 20 cm. Undrar om man behöver vara ingenjör för att klura ut det hela. Dra dörren inåt. Smita in i hörnet. Öppna utåt. Smita in under strålarna.

Packa väskan. Djurgården väntar. Tillsammans med resten utav Stockholm.

3 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Det låter så himla toppen!

Anna sa...

Åh det låter helt underbart!!
Har oxå haft en fantastisk Stockholmshelg med Södermys o allt annat som hör till:)

Barbro Binda sa...

Jamen fattaru vilken helhelg du har haft!!! Minns du nåt?