lördag 28 maj 2011

Att man aldrig lär sig....

Jag skulle ha en lugn hemmakväll igår. Smått trött efter jobbet såg jag fram emot lugnet. Sen ringde en kompis och tyckte att det här med att öla vore en bra idé. Jag kände mig som femton igen när jag tog öl från pappa. Men jag frågade om lov den här gången. Papsen ja, räddaren i nöden. Mannen som körde olovligt fort för att hinna ikapp bussen jag missat med någon minut.

Väl ute på krogen kläckte ena vännen den otroligt bra idén om tequila. Som jag älskar. Inte lika mycket dagen efter dock. Efter ett par stycken vinglade jag iväg till nattbussen och däckade. Hade noll koll på om jag missat min hållplats när jag vaknade till. Vilket jag inte hade gjort som tur var.

Så nu sitter jag i soffan, är halvdöd och undrar när ni kommer hit med B&J cookie dough, Ramlösa och saltlakrits åt mig.

2 kommentarer:

fisken sa...

Ahhh... Det förklarar inlägget nedanför.

Barbro Binda sa...

Tyvärr, missade bussen med någon minut! Shit asså!