torsdag 3 januari 2013

En liten summering kanske?

2012 var mitt sämsta bloggår sen jag började blogga. Som jag skäms! Samtidigt har mitt privatliv aldrig varit så bra som just då. Men, ni som följt mig ett tag vet vilken listjunkie jag är, så varför inte summera förra året i en liten lista?


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Jag gifte mig! Det som hade potential till att bli en katastrofdag med ett sjukt vittne, en bakfull brudgum, en best man som låg risigt till samt bruden som försov sig och drack vin till frukost hos frisören, blev den bästa dagen någonsin.


Höll du några av dina nyårslöften?
Nej, jag tog inte körkort det året heller. Däremot firar jag 10 år som övningskörare i år, kanske ska fira mitt jubileum med att ta kortet?

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2012?
En hel drös känns det som!

Dog någon som stod dig nära?
Dessvärre ja.

Vilka länder besökte du?
Vi var i England och Skåne. I London bodde vi på ett suspekt hotell med för små sängar och bastuaggregat till element. Mitt VISA-kort blev kapat och vi frossade i indisk mat. Vi hade årets första picknick utomhus, afternoon tea, gick vilse och jag lärde mig läsa en karta.

I Skåne höll jag i ett barn som klappade på mig, kramades med fröken J och strosade runt i Köpenhamn. Och nej, det finns inga bildbevis på det där med barnet.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Mer resor, mer tid för mig själv där jag ger mig tid att varva ner och göra något som jag vill. Mindre tänka på andra och kanske ta tag i det där med min laktoskänslighet.

Vad var din största framgång 2012? 
Hela jag är en framgång? Jag vet faktiskt inte. Kanske att jag eh... tjugotre år gammal fick min första fasta tjänst? Och alla fina skor jag köpt givetvis.

Största misstaget?
Alla fina skor jag inte köpte.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Icke. Men, det är ett nytt år så vi får se vad som händer.

Bästa köpet?
Min cykel Bertus! Herregud vad jag älskar hen! Vi susar fram på äventyr vi två och ingenting känns omöjligt där jag sitter på sadeln, i kylan, och undrar om jag klarar mig från urinvägsinfektion den här gången också.

Vad spenderade du mest pengar på?
Smink och anti-rynkkrämer. Ja, jag vet, jag är bara "tjugotre" men har ni sett linjerna jag har under ögonen? Jeeezeeez! Det är dags nu helt enkelt.
   
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min ena bästa vän, Kakan (ja, hen kallas också för Kakan), berättade att hen ska gifta sig. Jag bölade i en kvart i ren glädje och sen började jag planera hens mösexa.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2012? 
Jag sitter alltid och ylar med till Backstreet Boys gamla hitlåtar, same procedure as every year.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, helt klart! Kanske är därför bloggen har glömts bort lite?

Vad önskar du att du gjort mer?
Unnat mig mer saker. Små saker, som att läsa en bra bok. Hade gärna tillbringat mer tid i Norrland också.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat mindre, ibland.

Hur tillbringade du julen?
På jobbet! Sen var jag hemma hos föräldrarna med övriga familjen också och längtade halvt ihjäl mig efter maken.

Blev du kär i år?
Jag blir kär hela tiden, i olika saker. Just nu är jag kär i mitt nya lila nagellack samt i planerandet utav min tavelvägg.

Hur många one night stands?
Inte sedan...nu ska vi se...när träffade jag maken? Han var mitt sista nämligen.

Favoritprogram på TV?
Inga för inget program har mig med.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Alltså, jag ska inte hymla, ni vet att jag hatar en massa saker, speciellt när jag är hungrig eller går på Ikea en löningshelg. Ofta är dessa i kombination med varandra med ett visst inslag utav skrikiga barn.

Bästa boken du läste i år?
En man som heter Ove! Jistaness vad jag skrattade och grät till den boken. Ni kan för övrigt beställa den här om ni inte redan gjort det.

Största musikaliska upptäckten?
Att det finns andra musiker än Backstreet Boys.

Något du önskade dig och fick?
Jag fick min grillpanna i gjutjärn, äntligen! Vi kan kalla det för kärlek vid första ögonblicket.

Något du önskade dig men inte fick? 
Det blev ingen ponny i år heller.

Årets bästa film?
Ehm... 2012 var ett rätt kasst filmår för att vara ärlig, men the Hunger games kanske?

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag lagade mat, bjöd familjen på middag, fick fina presenter och pratade med min pappa på telefon som var mitt uppe i älgjakten.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Finns det inte alltid det?

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
2012 var året då jag började använda byxor! Det började med att jag behövde denna klädnad på jobbet och på den vägen är det.

Vad fick dig att må bra?
Min älskade make och just nu Super Mario på Wii.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Mig själv. Alltid.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest? 
Sexualpolitik, hen-debatten när den var som störst följde jag med iver, glädje och fasa.

Vem saknade du?
Sakna? Äsch, jag har fullt upp som det är. Men okej då, Nykteristfinnen, Greken, Mupp, Kakan, Taxen, fröken J och så många andra underbara människor som finns i mitt liv!
 
De bästa nya människorna du träffade?
Alla nya kollegor som inte har alla kantareller i korgen, på ett bra sätt. Men hey, vem är jag att döma?


Inga kommentarer: