måndag 11 februari 2013

Hej då socialt liv!

Och lite ilska på det...

Jag håller på och förbereder mig för att jobba natt. Med andra ord, fucka up den dygnsrytm jag äntligen funnit för att ställa allt fel igen. I natt lyckades jag vara uppe länge och såg fram emot att kunna sova större delen av dagen. Jo tjena...

Strax efter sju vaknar jag av att hemtelefonen ringer. När jag väl fattar vad det är som låter och får tag på telefonen har den på andra sidan lagt på. Och jag blev rädd, något måste ju ha hänt! Varför skulle telefonen annars ringa så tidigt på morgonen? Tyvärr har vi ingen nummerpresentatör så jag kunde inte ta reda på vem som ringt. Och ingen ringde på mobilen. Oron steg och jag låg klarvaken i sängen. En timme senare ringde det igen.

Då var det ett jävla blufföretag! Några jeppar som ville få mig att säga "ja" i vad som verkade vara ett sms som skickats fel. Dessa idioter ringde ett par gånger i går redan och har sen sju i morse ringt en gång i timmen. Tills jag drog ut sladden alltså.

Nu väntar åtta veckors nattjobb och jag säger god natt, på återseende så hörs vi.

Inga kommentarer: