torsdag 14 januari 2010

Tja, lite stolt blev jag nog allt

Idag var det upp tidigt som fan för att bege sig till Vallentuna som gällde. Jag var inte glad. Men det var ändå skolinformation som skulle göras ute på vischan. Det blev roligt som fan faktiskt. Grymt härliga klasser och ett bra flyt med kollegan. Lärarna som hade lyssnat på tidigare informatörer ansåg vi två var överlägset bäst. Jag sprack lite av stolthet. Det var dock inte lika roligt när jag och kollegan insåg att det går bara två tåg i timmen in till stan. Ännu surare blev vi när det gick upp för oss att vi precis hade missat ett tåg.

Förresten, har jag ens förklarat vad jag gör på mina skolinformationer? Påminn mig så skriver jag ut det sen isf.

Ringde även min chef i Tingsryd eftersom att det hade blivit fel timlön på mitt kontrakt. Okej för att det är dåligt betalt i vården men jag tänker fan inte slava för 95 spänn i timmen. Chefen sa att jag hade en högre summa i timlön än vad jag minns att jag har men hey, jag är inte den som är knusslig så jag tackade och tog emot. Sen får vi se om lönekontoret håller med.

Jag fick även en kallelse till cellprovningstagning i morgon. Något som alla tjejer får kallelse till. Med tanke på att jag har haft problem med cystor kan det vara bra att göra ett prov. Jag vet bara inte om jag är så sugen på att börja min morgon med att ha en främling gloendes och rotandes i min muff. Dessutom har jag anställningsintervju i morgon. Klockan nio på morgonen. Vill dom fortfarande ha mig efter att ha träffat mig så tidigt är ingenting omöjligt.

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Katten va längesen vi gjorde oss av med. Hon började kissa inne och på mig. *hehe* Hunden har jag tagit över från min mamma.

H sa...

Jag påminner :)