onsdag 27 januari 2010

Dagen hade alla förutsättningar för att bli så bra

Tills det började snöa vill säga. Att ta sig in till city blev ett litet projekt i sig eftersom att enligt SL.se gick pendeltågen "oregelbundet" = räkna minst 40 minuter i restid. Blev otroligt glad när jag gick ut från huset och såg hur traktorn plogade trottoarerna. Trodde jag. Han tog bara en och struntade i resten. Jag trodde jag skulle börja gråta. Snö har den effekten på mig. Jag blir lättretligt och gråtig.

När jag kom in till city tröstshoppade jag böcker. Det blev den här, den här och så den här. Sen väntade lunch med Therese där vi ivrigt diskuterade hur RFSL Ungdom Stockholms nya styrelse eventuellt kommer att se ut. Vilket var väldigt trevligt. Mitt i allt ringde valberedningen för att intervjua mig. Dom fick ringa tillbaka och jag känner mig faktiskt rätt nöjd med mina svar om visioner för distriktet.

Efter lite skoshopping gick jag förbi en blodgivarcentral, fick ett infall och donerade ett par deciliter blod. Har inte donerat sen jag tatuerade mig sist så det var på tiden. Fick en mycket fin ljuslykta från iitala som tack.

Backen from hell var ännu jävligare att gå uppför eftersom att ingen hade skottat. Jag trodde jag skulle dö eftersom att gå uppför backen är ett träningspass för sig. Men jag såg fram emot lite trevlig opera som jag skulle se tillsammans med R.

Hela besöket på operan är en berättelse i sig. Vi hade suttit på samma rad fast en bit längre bort flera andra gånger som vi varit där men den här gången var det nästan nada benutrymme. Att se första akten på 85 min utav en opera som visar sig inte vara så jävla bra (sångarna alltså, storyn är det inget fel på) inklämd i litet utrymme med en rygg som hotade att ta livet av mig gjorde mig inte på bra humör. Jag avskydde verkligen allt och alla. Hade lust att vråla till tanten som satt snett framför mig och prasslade med godispapper konstant att vill man störa folk med godis kan man gå på bio. Där gör alla likadant.

Nu är jag äntligen hemma efter att nästan ha fått en mindre gråtattack i backen (såklart). Nu är det dags att dra täcket över huvudet och tänka positivt inför skolinformationen i morgon.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Trevligt med opera ändå trots storvuxna människor framför en som slafsar!

Jo tjena sa...

Daniel - Opera är alltid trevligt =) Kom till Stockholm så ser vi en opera och tittar på fina tenorer!