onsdag 9 juli 2008

Kollegan från helvetet

Idag hade jag god lust att strypa sommarvikarien. En kollega berättade för mig i morse att sommarvikarien hade spenderat helgen med att berätta för alla hur dålig jag är på mitt jobb till dom övriga i personalgruppen. Som tur är har jag underbara kollegor som informerade vikarien om att jag är väldigt bra på mitt jobb. Det som gjorde mig mest ledsen och arg var att när jag konfroterade henne idag kom hon med en massa undanflykter och sa att det var inte så hon menade. Men hur fan menar hon när det är tre andra kollegor som berättar hur hon har klagat på mitt arbete och påstår att jag inte gör något utan låter henne göra allt?

Jag vet att jag egentligen inte borde ta till mig eftersom att hon snackar skit om alla i personalen men ändå gör jag det. Vår chef kom förbi i förmiddags, innan vikarien hade kommit så berättade allt för henne. Nu är det ett definitivt faktum att hon inte kommer få fler tider efter sommaren.

I morgon kommer däremot bli en bra dag. Först ska jag på en intervju till en doktorsavhandling om hur det är att leva som öppen homo- bi eller transsexuell. Efter det ska jag möta upp älskade Charlie och Mari, som jag har saknat dom! Ryktas även om att Marie kommer på kvällen, vilket kramkalas festen kommer bli! Jag och Charlie ska bli glatt fulla på Cuba Libre, vad det nu är. Kommer bli roligt att jobba dagen efter.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Yes... men Amy är allt mycket mer än sina korta klänningar tycker vi!;)

Anonym sa...

Ja jag har också bott där!! Kul=P Ja det är inte svårt att bli lite förtjust i dom där badrummen;P Som du sa får man ju plats med en hel del.hehe.
Rätt nära till tåget med, alltid ett plus=)

Anonym sa...

Nej jag pluggar bara där. Kommer från ett litet samhälle i östergötland annars. Men du är från Växjö alltså!?

Aha. Ja trist när det blir sådär osmidigt att ta sej till tågen.
Så du pluggar på Södertörn!? Då har du ju verkligen lyxigt nära till skolan!hehe.
Jag pluggade på Lärarhögskolan så det var allt annat än nära.sucka.
Vad pluggar du för nåt?

Anonym sa...

viva Fidel!!

Jo tjena sa...

J - Hahaha Fidell?

Anonym sa...

ja, han Fidel Castro personifierar ju Kuba xD

btw, I got a blog :D

Jo tjena sa...

Jaså, Fidel, d är jag med :D

Du kan inte säga så utan att ge mig adressen ;)